kissable lips..kau milikku..

u'll tahu tak..bibir kite mempunyai risiko yang lebih tinggi tuk dapat kancer kulit berbanding kulit badan??
sebab nyer kulit bibir lebih nipis and lembut..
and mudah rosak+kering kalau bibir kite terlalu terdedah pada sinaran matahari..

kes kancer kulit yang berpunce dari bibir mencatat sehingga 10%..lebih dari 3,500 kes-kes kanser berpunca dari bibir dah dapat dikesan setiap tahun..OMG..!
so..kena la jage bibir u'll..

bibir maybe organ paling kecik..
tapi seulas bibir di wajah..
boleh mempengaruhi kehidupan seseorang..
baik dari beribadi or fizikal..

umi chua' sangat menitik beratkan penjagaan bibir..
peting taw tok perempuan..!



7 tipz yang u'll harus ikut..!

chua ada 7 tips yang chua nak share dengan u'll..and yang chua amalkan..

sapukan "vaseline" kat bibir u'll setiap malam before u'll tidur..tapi kalau u'll selesa pakai pelembap bibir yang lain..bole jugak..ikut keselesaan larh erk..tapi bagi chua..vaseline bagi kesan yang lebih...

simpanlah satu berus gigi khas yang boleh u'll selitkan kat beg u'll..and u'll bole bawak pergi mana2..tujuan nyer..bagi memudahkan u'll memberus perlahan2 bibir u'll tok menanggalkan kulit bibir yang kering dan mati..lebih elok lagi kalau u'll berus after vaseline or pelembap bibir yang disapu dah kering..nie bagi memudahkan lagi kulit kering tu tertanggal..

pelembap bibir..penting sangat3..pemilihan pelembap bibir harus dipilih dengan betul..make sure die ad rumusan kalis air dengan perlindungan SPF..kulit bibir nie kalau dah terdedah dengan cahaya matahari dalam tempoh yang lame..ia boleh mengelupas and terbakar..!..and lepas tu apa jew gincu yang u'll pakai tak kelihatan cantik di bibir..

gunakan penggaris bibir daripada tona yang hampir sama dengan warna semula jadi bibir u'll..for sure..u'll mesti tak nak sapu kan penggaris bibir yang
 terlalu gelap..penggaris bibir memainkan peranan memastikan gincu kemas and tahan lame..bukan tok menghasilkan garisan luar bibir yang menjengkelkan..!

mase u'll menyapukan gincu di bibir..tekap bibir menggunakan tisu..(untuk setiap lapisan sapuan)..nie akan memberi warna asas lebih tahan lebih lame..

tak salah kalua u'll nak pakai gincu yang tona nyer lebih terang..contoh nyer rona merah jambu..ataupun cube rona merah or beri..

after u'll sapukan gincu..don forget pengilat bibir..bagi menghasilkan kesan bibir yang segar dan lembut..make sure jangan keterlaluan sangat agar bibir u'll tak nampak sememeh..

k..tu yang chua boleh kongsikan..kalau u'll ada care yang lebih bagus..boleh la share dengan chua..hehe..

selamat mencube..!

4 comments: