shine your room.twing..twing~




SHINE YOUR ROOM

twing..twing..(^_~)
topic nie takde kena mengena dengan yang masih hidup..mahupon yang sudah mati..mahupown dengan mak tiri laki mak nenek korang semua...hehe...apa aku merepak nie..
ok..xmau main2 da..

ok...ada yang cakap...

"wahh..bilik akk nampak cute lah...mesti mahalkan nak design bilik jadi cute macam nie.."
 
 OMG...!...terharu der orang cakap bilik aku cute..!
kuang..kuang..kuang..
law korang nak tengok bilik aku..
klik SINI..
tak lah cute mane kan..bese jew..korang punye bilik lagi cantik kot..
ok..tak kisah ler..
aku just nak bagi tips..macam mane nak buat bilik korang nampak happening giler..!

ada jenis manusia..yang xkesah bilik die rupe macam mane sekalipon...but for me..
BILIKKU..SYURGAKU...
feeling lebih pulak...sebab apa aku titik berat kan bilik aku..
sebab aku suke dok dalam bilik..

ok..example korang pergi rumah member korang..then dy ajak korang lepak bilik die..and bilik die nampak bersepah..and tak teratur..mesti korang akan rase tak selesa..betol tak??...so..bg depa yang tak berapa suke kemas bilik tu..its time to change ok..!...tolong lah..dari bilik la orang bole tahu korang nie macam mane orang nyer..
and kite pown tak nak orang fikir bende yang same bile masok bilik kita..
so..let's do it..!!


WARNA BILIK

warna bilik ada faktor yang sangat penting dalam sesebuah bilik.....kalau korang pilih warna gelap..macam hitam,coklat,dark purple,blue black...jangan la korang pi color bilik korang warne gelap semua..orang masok pown takot..mengalahkan rumah hantu ..korang kena pilih combination color yang cerah..tok lawan warne gelap tu balik..
aku suggest..

hitam + putih
pink + green
dark purple + light pink
sky blue + purple
pink + light coklat
red + white

nie yang aku suggest kan la..tapi terpulang kat korang la kan..cam bilik aku...aku pilih green and pink...sebab bilik aku kecik..so warne hijau akan menampakkan bilik tu luas...sebab tu aku cakap pemilihan warne bilik nie memainkan faktor utame...cewaahh..kalah eric leong...


ACCESSORIES

korang tak perlu nak padatkan sangat semua bende cute dalam bilik korang...sebab nanty nampak serabot..cukup la setakat..sedap mata memandang..and korang tak perlu habiskan duit sangat tok beli semua tu..sebab korang bole pakai barang dalam rumah korang sendiri..tok design bilik korang..contoh nyer..lampu tidur chu-a..


macam aku..aku suke sangat kumpul mask...so..bile da banyak sangat..tak tahu nak letak kat mane..so..this is my kretiviti..letak kat lampu tidur aku..so..lampu aku takde la nampak kosong sangat kan..
or korang bole letak birhtday present korang kat sekeling lampu tu..macam nie..

tu salah satu contoh la..so..terpulang kt korang..just give some space to ur idea to go out of ur mind (hentam saje la english aku nie..)


CLEAN

tolong..tolong...tolong pastikn bilik korang sentiasa kemas...
so..let's SHINE OUR ROOM..!
 

No comments:

Post a Comment