my love..!



dikeheninggan malm...
termenung ku berseorang...
terlena mata dipejam..
mengenang mu jauh di sana...
cewwaaahhhh..
bukan nak bermadu asmara...
atau bermain cinta..

hehehe..harini bukan nak citer pasal cinte hati..or buah hati..or jantong hati...
harini nak citer pasal.....

my love a.k.a kucing aku..
hehe..

first kiteorang dapat

muke dia garang kan..tapi nie la kucing kesayangan ummi n abah..
kiteorang bagi name dia chu-a....sempena name aku..tapi aku takde la garang cam muke dia kan??
nak citer sikit sejarah name chu-a nie bole bg kat dia..
mase tu aku dapat kerje kat KL..so abah aku kebiasaan dia balik rumah..mesti panggil name aku...so..nanti bile aku pergi KL..takde la aku kat dalam rumah nie kan..so kucing nie ganti aku..supaye nanti abah aku balik kerje..dia panggil kucing nie..dengan name aku chu-a..
macam tu la citer nyer...
mase kucing nie menapak kat rumah kiteorang...die tengah mengandong..sebulan lepas tu...baby2 yang comel telah dilahirkan...ada 7ekor semua nyer...tapi yang selamat hidup sampai sekarang 2ekor jew..

zaskia > jantan

baby > betina
jenis kucing macam nie tak reti jage anak kot..dalam pemerhatian aku la..sorry klau pendapat aku salah...sebab anak dia yang lime ekor mati sebab kena himpap dengan mak dia..ade yang tersepit kat pagar kucing...so disebakan keadaan itu terjadi..ummi aku pown jagi ibu kucing..ambik peranan jage dua ekor nie sampai besar....

ok..then 1 hari..chu-a kucing aku tu..die terlepas dari pagar die...jenuh jugak kiteorang mencari..alhamdulillah jumpe..tapi tak lame lepas tu die mengandong lagi..kiteorang pelik la..bile pulak die kawin..maybe time die terlepas mase tu kot...so tiba hari baby-baby yang cute tu tak sabar nak tengok dunia sebenar and tuan die yang cute nie..ehem..!...huhu...
dua ekor kucing selamat dilahirkan sekali lagi oleh chu-a..!!...tahniah..!...
seekor warne kelabu + putih..and seekor lagi hitam + putih

 mu'eizza > jantan


eowyn > betine

name yang due ekor nie pelik sikit....sebab adik laki aku yang bagi...berbelit-belit lidah nie nak menyebut name dieorang..huhu..and seekor pown tak ikot muke mak dieorang...kecian chu-a..takde yang mewarisi muke dia...btw..malam nie ada yang nak ambik zaskia sebab nak kawin dengan kucing betina dieorang..so..bye zaskia...we'll miss you...!!
diantara koleksi gambar kucing-kucing ku yang noty..









sebenar nyer bukan senang nak ambik gambar dieorang nie..sebab aktif sangat..nie kire nasib baik dapat shot..huhu...lepas nie nak tunggu anak zaskia lepas dia kawin nanty..and baby..bile la die nak mengandong....huhu...

No comments:

Post a Comment